Dagen på jobbet!

j Inlägget publicerat:2008-06-02 klockan 16:12:50||Kommentarer (0)
jj
Tjenare i sommarsolen!
Min första dag på jobbet var riktigt rolig , faktiskt. När jag kom dit fick jag börja med att städa upp lite i glasskiosken och moppa golvet där och ordna de snyggt som jag ville ha det. Därimellan städningen sålde jag någa glassar också.  När jag var klar där gick jag in och fick instruktioner om hur diskmaskinen , kaffekokaren funkade. När maten kom var det full rumba , massor med folk. Då skötte jag om disken och såg till att de fanns tallrikar rena och sådär , och imellan ut i kiosken , hade hjälp såklart av en rysse. Gick jättebra att kommunisera med henne som pratade ryska , ytterst lite engelska och finska. En ganska rolig sak var när hon frågade om jag ville ha nått att äta , så sade hon " Do you want nam namn". Då började jag småskratta för mig själv. Sen kom Anna på jobb , och jag fick göra tre olika sorters smörgåsar , gå till butiken och handla lite saker , innan jag sen skulle bege mig av hem. Imellan allting så sålde jag glassar , torkade bord och sådär. Han som äger cafe skötte kassan och hjälpte mig , och fixade igång maten och sådär. Riktigt nöjd med dagen!

DETHÄR HAR ANDRA SKRIVIT

Tyck till om inlägget nedan:

Vad heter du ??:
Kom ihåg mig?

e-mail adress: (publiceras ej)

Din bloggadress/hemsida:

Vad vill du säga??:

Trackback